avatar Witaj na moim blogu. Mam na imię Marcin. Mieszkam na warszawskim Służewcu. Jeżdżę rowerem i staram się zwiedzić ciekawe miejsca. Interesuję się architekturą, historią i fotografią. Blog prowadzę od 6389.20 kilometrów przejechanych rowerem. Po leśnych korzeniach i błotach przejechałem 875.80 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 20.53 km/h i szybciej mi się nie chce;)

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.plbutton stats bikestats.pl

Moje jeździdło

Wykres roczny blog rowerowy Gewehr.bikestats.pl

Marzec, 2012

Środa, 28 marca 2012 · dodano: 28.03.2012 | Komentarze 0

Postanowiłem jeszcze dokręcić parę kilometrów. Wracając z pracy, odwiedziłem jeszcze WP. Pogoda taka że chce się kręcić:)

Wtorek, 27 marca 2012 · dodano: 27.03.2012 | Komentarze 2

Do pracy pod straszny wiatr, który wiał prosto w twarz, aż oddychać się nie dało. Powrót, wiatr w plecy, też spory, można było nieźle kręcić:) Na światłach jak puszczałem hamulec, rower sam zaczynał się toczyć:) Powrót, po prostu bajka;)

W koło komina;)

Niedziela, 25 marca 2012 · dodano: 25.03.2012 | Komentarze 4

Dziś na rower namówiłem rodzinę, czyli dwóch synów i żonę. Pojechaliśmy dokoła wyścig i pokręciliśmy się w okolicach jeziora Grabowskiego. Wycieczka strasznie krótka. Przez wiatr nie dawało się jeździć. Mogliśmy pojechać gdzieś do lasu, tam by było spokojniej;) Ku mojemu zdziwieniu, najmłodszy syn po zimie pedałował jak szalony:) Kondycja mu została po jesieni, myślę że będzie można z nim jechać gdzieś dalej. Obawiałem się o niego, że się rozleniwił przez zimę i będzie problem z dalszymi trasami. Założyłem jednego WP, pewnie niedługo go opublikuję, na razie zbieram informacje i nie podam gdzie;)
Jezioro Grabowskie © Gewehr

Okolice jeziora Grabowskiego © Gewehr

Wyścigi Konne na Służewcu © Gewehr

Warszawa i okolice

Sobota, 24 marca 2012 · dodano: 24.03.2012 | Komentarze 0

Dziś udało mi się znowu namówić syna na wycieczkę. Młody ma 9 lat, więc trasa została ułożona pod niego;) Wymyśliłem żeby pojechać w stronę Konstancina, potem trasa sama się ułoży. Pomknęliśmy wzdłuż Lasu Kabackiego, przez Kierszek do Bielawy. Po drodze zdejmując dwa waypointy, Chatę i Figura Jezusa. W Bielawie, czekał na nas Dwór. Z Bielawy pojechaliśmy wałem wzdłuż Jeziorki, odwiedzić nietypowe skrzyżowanie. Tam chlapnąłem sobie jednego browarka, a młody się posilił:) Następnym punktem naszej wycieczki, stał się cmentarz ewangelicko-augsburski w Kępie Okrzewskiej. Po zobaczeni kilku ocalałych nagrobków ruszyliśmy dalej. Kolejnym celem była Przystań Rowerowa. Przystań zrobiona przez miejscową parafię. Później jeszcze podjechaliśmy zobaczyć następny cmentarz, który również był związany z Mennonitami w Kępie Zawadowskiej. Obawiając się że junior znienawidzi wycieczki rowerowe, postanowiłem wracać do domu:) Jeszcze po drodze zwiedziliśmy McDonalda i odebraliśmy rzeczy od cioci. Ja dojechałem do domu praktycznie nie ruszony trasą, syn zmęczony ale zadowolony:) Pogoda piękna, wiatr słaby. Zobaczyliśmy nowe tereny i odwiedziliśmy ciekawe miejsca. Kolejny raz mogłem wytyczyć sobie wycieczkę dzięki Waypointgame. Jak by nie było gry, to bym pewnie jeździł bez celu;)

Waypoint #2655 Chata © Gewehr

Piątek, 23 marca 2012 · dodano: 23.03.2012 | Komentarze 0

Czwartek, 22 marca 2012 · dodano: 22.03.2012 | Komentarze 2

Dom-Praca-Dom
Pierwszy w tym roku wyjazd rowerem do pracy. Ostatnio miałem kilka podejść do tego żeby jechać rowerem do pracy, ale mi to jakoś nie wychodziło;) Dziś się udało, zobaczymy jak długo. Jutro też zamierzam jechać.

We dwoje

Niedziela, 18 marca 2012 · dodano: 18.03.2012 | Komentarze 4

Dzisiejszy wyjazd z żoną. Na spokojnie po waypointy. Bez przygód. Ładna pogoda i mały wiaterek:) Żona miała skomplikowane złamanie nogi i nie może szaleć. Całą trasę zrobiliśmy na luzaka, bez jakiś zrywów. Pogoda piękna. Rowerów jeszcze więcej niż wczoraj.

Kościół św. Katarzyny © Gewehr

Pepsi Arena © Gewehr

Lato przyszło;)

Sobota, 17 marca 2012 · dodano: 17.03.2012 | Komentarze 4

Dziś jak zwykle nie miałem gdzie jechać:) Postanowiłem że założę waypointa na Mariensztacie. Z Mariensztatu śmignąłem zobaczyć Arkady Kubickiego. Tam okazało się że na bramie stoi bardzo miły ochroniarz, jak zwiedzałem on zgodził się pilnować mi rower:) Jak już tam dojechałem, to wymyśliłem że przejadę się mostem Gdańskim, dawno nim nie jechałem. Potem dotarłem do Hipopotamiarni. Nie wiedziałem gdzie dokładnie jest kod, to sobie dałem spokój. Kolejny wp którego dziś nie spisałem:( Potem padło na Dworzec Wodny, nie mogłem do niego dojechać i sobie odpuściłem. Szkoda że go nie odwiedziłem, w nocy się spalił: ( Jak przejeżdżałem koło Narodowego, wpadłem na pomysł żeby odwiedzić znajomych. Szybkie halo i zaraz byłem na Międzyborskiej. Wychłeptałem tam browarek i w drogę do domu;) Po drodze jeszcze spisałem kod na moście Siekierkowskim. Od mostu cały czas pod wiatr. Dopiero teraz poczułem, że strasznie wieje. Jeszcze zobaczyłem jak wygląda okolica awarii rury na Sobieskiego i prosto do domu. Wiosny nie było, przyszło od razu lato:) Termometr pokazywał mi 24 stopnie. Rowerów aż za dużo, tłok się robi. Jeszcze dodam, że jeździmy PRAWĄ stroną!

Kamienica przy Placu Grzybowskim © Gewehr

Nieszczęsna rura na Sobieskiego © Gewehr

Walka z wiatrem

Niedziela, 11 marca 2012 · dodano: 11.03.2012 | Komentarze 5

Dziś krótko, ale za to w towarzystwie. Udało mi się wyciągnąć starszego syna na rower;) To dla niego pierwszy raz w tym roku. Nie chciałem go zajechać na tym wietrze i wymyśliłem spokojny przejazd. Popedałowaliśmy Cybernetyki i 17 stycznia do al. Krakowskiej. Potem wzdłuż płotu lotniska, do Janka Muzykanta. Tam zdjąłem waypointa;) Byliśmy tam około 20 minut i żaden samolot nie wystartował:( Wracaliśmy tą samą drogą, tyle że z wiatrem. W drodze powrotnej, zatrzymaliśmy się na tyłach biurowca LOT. Jest tam mały stawik, gdzie Surf ustawił wp.
Wiatr gigantyczny. Źle się jechało, pogoda jakaś taka nieprzyjemna.

Lotnisko © Gewehr

Szklarnia LOT © Gewehr

Pomnik © Gewehr

Warszawa Służewiec i budowa węzła Marynarska © Gewehr

Po warszawskich ulicach

Sobota, 10 marca 2012 · dodano: 10.03.2012 | Komentarze 7

Wczoraj tak się napaliłem na jazdę, że dziś parę minut po 8.00 byłem gotowy do wyjazdu;)

Nie miałem konkretnego pomysłu gdzie jechać. Tu mi z pomocą przyszło Waypointgame. Postanowiłem że dzisiejszy dzień poświęcę w całości zbieraniu i stawianiu Vlepek. Na pierwszy strzał poszedł Pianista Jazzowy. Świeżak za 10 pkt:) Jak jechałem na Mokotów, to po drodze przejechałem przez tunel na Puławskiej, niestety kod źle spisałem i nici z odwiedzin. Potem udałem się na ulicę Bukowińską, gdzie zaobrączkowałem orła;) Dalej Puławską do Madalińskiego, gdzie stoi prywatny pomnik. Też zafundowałem mu Vlepkę. Później pojechałem odwiedzić Tarasa Szewczenko. Surf, nie klej tak nisko, mięsień piwny kazał mi na kolana paść żeby odczytać kod:) Następnym celem stało się podwórko na Mokotowskiej. Niestety za pierwszym razem się nie udało. Ludki stały przy tablicy i dałem sobie spokój. Wymyśliłem że ogarnę w międzyczasie Domek Holenderski. Zanim do niego dojechałem, posiedziałem chwilę pod kościołem św. Aleksandra. Domek szybko ogarnąłem i wróciłem na Mokotowską. Ludzie, jaki tam jest klimat. Podwórko wygląda jak w latach 30 ubiegłego wieku. Tylko szkoda że stoją tam zaparkowane skutery:( Dupy dałem i fotek nie ma, zapomniałem zrobić. Dalej, to już próba powrotu do domu. Jakoś nie chciało mi się wracać i przedłużałem sobie drogę. Wyszło na tym, że okrążyłem jeszcze wyścigi i dopiero dotarłem do domu.
Odwiedziłem jeszcze parę innych waypointów, których tu nie opisałem;)

Kolano wyzdrowiało i można jeździć, tylko nad gilem muszę popracować:) Widać że rowerów już coraz więcej, nawet na Puławskiej mijałem jednego na monocyklu. Dwa razy padała mżawka, ale ciepło było. Wiatr trochę za duży.
Teraz trzeba na jutro jakieś plany uknuć. Znów nie mam pomysłu gdzie jechać:(

Dlaczego mi tak dziwnie linki wychodzą?